fredag 11 juni 2010

Sardin, Nytorget, en lektion i att förlora kunder

Jag var på Sardin vid Nytorget i kväll och servitrisen råkade tappa en varm espresso och nån form av dessert i nacken på mig. Helt nedsölad av kaffe och dessert rusar jag hem med en ispåse på den svidande nacken. När jag kom tillbaka till restaurangen efter att ha snabbduschat och bytt kläder så lovar den mycket ledsna servitrisen att självklart så bjuder restaurangen på allt för mig och Petter som var med. Jag säger också att jag kommer att komma in med kvittot för kemtvätten början på veckan. Här skulle ju den här händelsen kunna sluta, som ett kul inlägg på facebook och en svidande nacke.

Men när jag och Petter gått ut från Sardin kommer ägarinnan(?) springande efter oss och säger att visst bjöd restaurangen på min mat och mycket väl Petters men hans öl var han minsann tvungen att följa med tillbaka och lösa in!!! När vi förklarade att vi blivit lovade hela notan av servitrisen svarar hon att då kommer servitrisen få stå för det, som att vi skulle tycka synd om den stackars servitrisen och därför pröjsa de två mellanölen som Petter druckit.

Se den här historien som ett exempel på hur man för alltid blir av med kunder. Om Sardin bara bjudit på maten och stått för min tvätträkning hade jag fortfarande varit en nöjd kund, om än med en svidande nacke. Men med ett sådant bemötande måste jag säga att jag aldrig mer kommer att äta där och jag kan inte rekommendera Sardin till någon annan.

Inga kommentarer: